הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 


 




הנאצי של הניוזלטרים
16/04/2003 |   גיליון מספר 8

halemo

 

 

בסדרת הסיטקום (קומדיית המצבים) האלמותית "סיינפלד" ששודרה בעבר בכבלים בערוץ 3, הוקרן אחד הפרקים שהפך לקאלט ולקלסיקה בתרבות האמריקאית. באותו פרק שנקרא "דה סופ נאצי" (הנאצי של המרק), מסופר על מטבח ניו יורקי הידוע במרקים אניני הטעם שלו, שתושבי ניו יורק עומדים בתור כדי לקנות אצלו צלחת מרק.

 



 


הנאצי של המרק

 

 

 

ג'רי סיינפלד הגיבור הראשי, מספר לחברו מילדות ג'ורג' על אותו מטבח, ומזמין את ג'ורג' לטעום את טעמו האנין של המרק המשובח. ג'ורג' מתפתה, וג'רי מספר לו שבעל המרקייה הוא בחור קצת חמום מוח וכדאי לא להתעסק איתו יותר מדיי, לא לדבר איתו שיחות קטנות ולא לגרום למהומות. קוראים לו "הנאצי של המרק", וזה לא בגלל שהוא קשור להיטלר או לשואה, אלא שזה הכינוי שלו בגלל ההתנהגות הדיקטטורית שלו. אם לא מזמינים אצלו מרק כמו שצריך, הוא צועק עליך ואתה לא מקבל את צלחת מרק שלך למרות שעמדת בתור.

 

בהמשך הפרק, ג'ורג' מסתבך עם אותו נאצי של המרק, בגלל שביקש שתי פרוסות לחם כמו שכל האנשים שלפניו בתור ביקשו וקיבלו, והוא לא קיבל. ג'ורג' מתבקש ע"י הנאצי של המרק לשלם שני דולר לתוספת של לחם. ג'ורג' מסרב, המחיר עולה לשלושה דולר, אבל ג'ורג' מתעקש. "נו סופ פור יו" (אין מרק בשבילך) הוא ביטוי המפתח להחרמת ג'ורג' הסורר, שיותר לא יוכל לקנות מרק גם אם ירצה לשלם בעבורו. "תחזור בעוד שנה" פוסק הנאצי וסוגר עניין.

 

ולמה אני מספר לכם על זה?

 

בחודשים האחרונים קיים ניוזלטר בהפקת נטוויז'ן ונענע שנקרא "חיים ברשת". הניוזלטר הוא בתשלום והוא מופץ למנויי נטוויז'ן שנרשמו אליו בתשלום או שהיו זכאים לקבל אותו בגלל חשבון אינטרנט חופשי חודשי שעשו.

 

בדף הראשי של נטוויז'ן (קישור), תחת תפריט "שירותים ומוצרים", מזמינה החברה את הגולשים לקנות מנוי לניוזלטר "חיים ברשת", שיוצא כל שני וחמישי אל המנויים אל כתובת הדואר האלקטרוני שלהם. בעבר הלא רחוק, עלה מנוי כ 24 ש"ח, אך המחיר כנראה היה גבוה מדיי וכיום הוא עומד על 10 ש"ח בלבד.

 

ממספר גיליונות שראיתי וקראתי, אפשר להתרשם שמדובר בניוזלטר ענייני, איכותי ומושקע. כותבים בו עידו אמין, עידו קינן ואחרים ממערכת נענע וממערכת "חיים ברשת" בפורטל נענע.

 

השמועה על הניוזלטר עברה מפה לאוזן, בעיקר בגלל קישורים אל כתבות מעניינות שהופיעו במגזין האלקטרוני. המגזין עצמו נשלח אל מנויי הדואר האלקטרוני שנרשמו. תוכן המגזין עצמו הוא אינדקס הכולל כותרת, תמונה ופתיח לכל כתבה. הכתבה עצמה נמצאת ברשת על השרת של נענע, והמגזין שמקבלים המנויים מקשר אל כל כתבה ומאמר.

 

למרות המצב הכלכלי הקשה בתחום התוכן המקוון, שאותו רגילים הגולשים לקבל בחינם, מספר גולשים פנו אל חברת נטוויז'ן על מנת להירשם ולקבל את המגזין המקוון. בתשובה מפתיעה של נציגי השירות של חברת נטוויז'ן, מסרו האחרונים למבקשים שאם אין להם חשבון אינטרנט של נטוויז'ן, הם אינם יכולים לקבל את המגזין.

 

ברשימת "דואר זבל" של גדי שמשון, גם היא רשימה שמתנהלת בדואר אלקטרוני, אבל קיימת גם בארכיון באתר יאהו, מסר דביר וולק, העורך הראשי של אתר נענע, כי אם יתארגנו מספיק גולשים שיבקשו, נטוויז'ן תשקול אפשרות כזו של משלוח המגזין למנויים.

 

לא יכולתי שלא להיזכר באותה סצינה בסדרת הקומית סיינפלד, על אותו "נאצי של המרק" שכל בר דעת יודע שהוא צריך למכור מרק כדי להרוויח כסף, אך הוא במחשבה לא נכונה, אינו מוכן למכור מרק ללקוחות שאינם מוצאים חן בעיניו ומתנהגים לא בהתאם.

 

 


הנאצי של הניוזלטרים

 

 

תבינו חברים:

זה לא סיפור גדול לנהל רשימה של מנויים שאינם מנויים של נטוויז'ן, ומעונינים לשלם ולקבל את המגזין "חיים ברשת" לתיבת הדואר שלהם. הרי כל מנוי אחר של נטוויז'ן שכן מקבל את הניוזלטר לתיבת הדואר שלו, יכול להעביר עותק ממנו לאדם אחר שאינו מנוי. בניגוד למרק שנגמר, כאן אין חסרון פיזי, למרות שאולי זה לא הוגן כלפי נטוויז'ן.

 

מישהו בחברת נטוויז'ן צריך לקבל בראש על המחדל הזה. נטוויז'ן מחזיקה במוצר ובמותג תוכן, מפרסמת אותו לכל דורש באתר האינטרנט שלה תחת "מוצרים", ובפועל, כאשר לקוח מבקש לקנות לעצמו מנוי, החברה מסרבת למכור לו. שלומאליות לשמה. מדובר על הפסד כספי שיכול היה לממן את הכותבים ולא לסבסד אותם.

 

בסיום אותו פרק של סיינפלד, איליין, ידידתו של ג'רי סיינפלד, מתנקמת בנאצי של המרק שהטיח בה בסצינה קודמת שאם היה יודע שהרהיטים הישנים שלו הולכים אליה (קריימר סידר לה), הוא בכלל לא היה נותן לה את זה והיה מעדיף לזרוק את זה לפח.

 

איליין, ביצ'ית כשצריך, מוצאת בארון המשומש שקיבלה דפים מצהיבים ובהם כל המתכונים הסודיים של המרקים שמוכר אותו נאצי של המרק בחנותו שוקקת התור.

 

איליין מגיעה לחנות המרק של הנאצי של המרק, ומנפנפת לו במתכון שכתב וכעת הם אצלה. את המתכונים היא מתכוונת לפרסם במדור האוכל של העיתון המקומי. כך היא גומרת לו את תהילת העולם, ואחרי זמן מה הוא נאלץ לסגור, כי כולם כבר יודעים כיצד הוא מכין את המרק הנפלא שהוא מוכר, ואף אחד כבר לא עומד בתור בשביל זה.

 

הניוזלטר של נטוויז'ן מגיע בדואר אלקטרוני למנויים בלבד, אבל תוכלו גם אתם לדעת עליו גם בלי להיות רשומים, כי מה שנשלח למנויים, קיים על הרשת בכל שני וחמישי (ולפעמים יותר) תחת קישור סודי שנמצא באתר של נענע, ונעלם מאוחר יותר.

 

http://net.nana.co.il/Category/?CategoryID=1100&sid=13