הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

תגובות בארץ על תגובות הארץ

 

29/10/2004 | גיליון מספר 74 | מערכת דואר חשמלי

 

השבוע הצטרף סופית עיתון הארץ ואתר האינטרנט שלו לאתרים המאפשרים לקוראים לכתוב תגובות מתחת לכתבות והמאמרים באתר. לא עוד אתר חדשות לאנשים שחושבים את עצמם, אלא אתר ככל האתרים בישראל. ביקשנו לשמוע תגובות של הציבור על מערכת התגובות החדשה באתר הארץ.

 

 

עורך דין מסוים, מומחה לענייני אנונימיות ב"אינטר-נט":

 

"ה"אינטר-נט" הנו "מכשיר" מדהים. הוא מקל על חיינו ומגוון אותם. הוא משמש לנו כמקור מידע חסר גבולות כמעט, כ"מקום בילוי", כ"שדכן", כ"חבר", כ"נייר מכתבים", כ"דוור", כ"בד ציור", כ,מסך קולנועי", כ"אולם קונצרטים", כ"מועדון משחקים", כ"זירת התגוששות", כ"כדור הרגעה", כ"בייבי סיטר" וכו' וכו'.

 

לצד היתרונות הרבים והעצומים שה"אינטר-נט" טומן בחובו, טמונים בו גם חסרונות וסכנות רבים ומגוונים. מפאת קוצר היריעה לא נרחיב בנוגע לכך, ורק נזכיר את זאת, שב"אינטר-נט" ניתן למצוא הוראות הכנה של מטעני חבלה, שבאתרי "אינטר-נט" שונים מתפרסמות לעיתים ידיעות אודות אירועים, אשר בגינם תלוי ועומד צו איסור פרסום, שב"אינטר-נט" נוצרים לעיתים קשרים לא בריאים בין אנשים מבוגרים לבין קטינות תמימות, ואף קשרים בין אנשים מבוגרים לבין עצמם, קשרים אשר מובילים ל"הרפתקאות רצחניות" וכו' וכו'.

 

המכנה המשותף לסכנות, שה"אינטר-נט" טומן בחובו, הוא האנונימיות. העובדה שב"אינטר-נט" אין על הגולשים להזדהות, אלא הם יכולים להקים אתרים, לפרסם בפורומים ולתת תגובות למאמרים בעיתון הארץ, בלי שמאן דהוא יידע מי הם, עלולה להוביל (ואכן הובילה) לכך שאנשים רבים מנצלים לרעה את המכשיר המדהים הזה, ופוגעים אגב כך באנשים אחרים, בביטחון המדינה וכו'.

 

כולנו נסכים, וגם בית המשפט הנכבד יסכים עמי, כי אין מקום למערכת תגובות גולשים בעיתון הארץ".

 

גירסה דומה, כאן

http://halemo.net/versus/yoav/court20041010.html

 

 

השופט דן אותי, שופט לענייני תעבורה ברשת:

 

נחה דעתי כי פעולתה של המשיבה ועורכיה היתה על דעתם של כל המערערים, וכי פתיחתו של  אתר העיתון לתגובות הקוראים, אכן היתה עניין ציבורי ממדרגה ראשונה. כבר בפסק דינו של כבוד השופט קמא יהודה פטישי נקבע כי לעיתון לא תעמוד הגנת תום לב אם לא יאפשר לקוראיו להגיב על הידיעה בזמן הראוי ובאותה הדרך שבה פורסמה הידיעה בעיתון.

 

ניתן היום י"ד חשוון, תשס"ה (29 אוקטובר 2004), בהעדר הצדדים.

 

 

פרופסור חזי רעם, פסיכובלוג מחוזי מקוון:

 

אני חושש שמערכת התגובות החדשה של עיתון הארץ עלולה להצמיח מתוך הקוראים דברים שהעיתון לא ידע עד כה. העיתון עלול למטרה נוחה לפגיעתם של עבריינטים, חוליגנטים וביריונטים. בריוני מקלדת עלולים לצוץ מהחורים, לשפוך את הרפש שלהם ולזהם את הזירה המקוונת.

 

צריך להיות איזון בין הצרכים של העיתון לבין הצרכים של הקוראים. קוראים שעושים את הצרכים שלכם מתחת לכתבה, עושים זאת כנראה גם במציאות. את ההתנהגות הקלוקלת הם מביאים מהבית. אני בטוח שהם עושים את הצרכים שלהם גם על המורים וההורים המאמצים שלהם.

 

שיט, אריאנה גנבה את עולם המושגים שלי

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2995770,00.html

 

חדר המטופלים שלי

http://demo.ort.org.il/ortforums/scripts/forum.asp?pc=920455712

 

 

אלינור ריגבי (שם בדוי), כותבת לעת מצוא בפורטל נוער:

 

"השינוי של עיתון הארץ ותוספת תגובות הקוראים ממש הפתיעה אותי לטובה. אני נהגתי לכתוב בעיתון הארץ שלא היו בו תגובות של קוראים ותמיד חששתי ולא הסכמתי שמישהו יכתוב לי תגובה. הודעתי לעורך שאני לא מוכנה שיהיו תגובות בכתבות שלי בעיתון. חששתי נורא מתגובות הקוראים. תמיד הסתכלתי בבוז על המתחרים בפורטלי הנוער שאפשרו תגובות של קוראים מתחת לכתבות שלהם.

 

כשעזבתי את העיתון ועברתי לכתוב בפורטל נוער, היתה שם מערכת תגובות קוראים. פתאום התחלתי לקבל תגובות טובות ומחמאות רבות על הכתיבה שלי. אף מגיב לא ניאץ אותי. הופתעתי לטובה. יכול להיות שזה בגלל הרייטינג הנמוך של הפורטל, אבל ההרגשה לקבל תגובה מחמיאה ממישהו אחרי שנים של כתיבה עיוורת ללא תגובות, ממש הפתיעה אותי לטובה. אני לא אשכח בחיים את התגובה המחמיאה הראשונה שקיבלתי: 'יובל, אתה גדול!!!1!'".

 

פורטל נוער

http://www.nana.co.il

 

 

חבר של גיא רולניק (עורך אתר דה מרקר) שביקש לא להזדהות:

 

גיא רולניק השלים את ההשתלטות על אתרי רשת שוקן. גיא השתלט תחילה על המדור הכלכלי בעיתון הארץ והפך אותו למהדורה של אתר דה מרקר. כידוע, אתר דה מרקר היה מבין אתרי התוכן הראשונים בישראל שהכניס מערכת תגובות קוראים לאתר, על אפם וחמתם של העורכים בעיתון הארץ.

 

איך בדיוק אתה חושב שגיא רולניק התקדם ברשת שוקן? רק התגובות של הקוראים שהחמיאו לו, קידמו אותו בסולם הדרגות במערכת.

 

כעת הגיע הזמן ליישם מערכת תגובות. בדיוק כמו שבאתר דה מרקר יש מערכת תגובות ראויה לשמה, כך צריך להיות גם בעיתון הארץ. הרי הכותבים בעיתון הארץ כבר מקבלים את תגובות הנאצה שלהם באתר וואלה ובאתר דה מרקר. אז מדוע לא לקבל את הנאצות בכתבה המקורית? הרי אין הגיון כלכלי באי מתן פתחון פה לקוראים. במיוחד אם רובם מלקקים לגיא את הישבן.

 

אתר הבית של גיא רולניק

http://www.themarker.com

 

 

עידו לא נעים, בלוגר:

 

ראית כמה שגיאות כתיב יש בתגובות הקוראים באתר עיתון הארץ? ועוד אומרים עליהם שהם אנשים חושבים.

 

 

דני שמשוני, מייסד כל אתרי התוכן בישראל:

 

יש לי חשש שהעיתונאים בעיתון הארץ עלולים להפנים את נקודת המבט הנמוכה של המגיב הקלאסי, כלומר אימוץ אלמנטים של בוטות ואלימות שקיימים בתגובות.

 

ראיון דומה, כאן

http://www.idi.org.il/hebrew/seventheye/seventheye.php?id=1198

 

 

הרב ירמיהו חוטר, מפעיל אתר פורומים מצליח:

 

הארץ? מי בכלל קורא את העיתון של הארץ???

 

 

שירי ספונדד, אחראית על הטוקבקים באתר ynet:

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות מכפישות.

 

תגובות

 

1.  יאללה הביתה. הכותב לא מבין על מה הוא מדבר 

    שירי ספונדד, אתר ynet   (29.10.04)

 

 

אמנון אברמוביץ', עיתונאי במדור "אעפס" של עיתון הארץ:

 

יונית, אומר זאת כך: הציבור אמר את דברו. אני צריך ללכת. צ'או.

אליך גדי.

 

 

רפי רפש, טוקבקיסט מקצועי:

 

אני הייתי הראשון שקרא לעיתון הארץ לשים מערכת תגובות כדי שנוכל לנאץ את הכותבים. עד כה זה לא קרה בעיתון הארץ, אבל אפשר היה לנאץ את הכותבים באתר וואלה ובאתר דה מרקר שהעתיקו מהם את הכתבות. רק ככה אפשר היה לשלוח את גדעון לוי ועמירה הס בחזרה לעזה.

 

כעת, שיש מערכת תגובות מסודרת, אני מאמין שאני אשים כל יום רק 50 תגובות נאצה. אתה צריך להבין, אין לי הרבה זמן לכתוב ולהגיב על כל כתבה שיש באתר.

 

רפי רפש צדק

http://halemo.net/edoar/0002/0002.html

 

 

הלמו, גולש מובטל ומתוסכל עם עדת מעריצים מתוסכלים כמוהו:

 

הזינזנה חוזרת: הנהלת בית המעצר לא איפשרה לנו לקבל תגובה מסודרת מהלמו.

 

 

 

 

 

 

_______________

(*) הכתבה היא פרודיה צינית ואין להסיק שום דבר ממנה, גם אם אתם פרופסורים או לוקחים את החיים יותר מדיי ברצינות תהומית.

 

 

 

 



 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים