הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

בית המשפט המחוזי הקל בעונשם של גולשים שאיימו על פורז

 

29/10/2004 | גיליון מספר 74 | מערכת דואר חשמלי

 

בית המשפט המחוזי הקל בעונשם של אמיה ואביחי שוורצמן, אם ובנה, שאיימו על חבר הכנסת אברהם פורז בשנת 2002, עת כיהן כיושב ראש וועדת הכלכלה של הכנסת. חבר הכנסת פורז ביקש לבטל את הטבת החשמל חינם שמקבלים עובדי חברת חשמל. בתגובה, הוא קיבל איומים על חייו בטלפון ובפורום ynet באינטרנט.

 

 

הרכב של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר, זאב המר ויהודית שיצר, החליט להקל בעונשן של אמיה ואביחי שוורצמן, אם ובנה, שאיימו על חייו חבר הכנסת אברהם פורז בעת שכיהן כיושב ראש וועדת הכלכלה של הכנסת.

 

חלק מן האיומים הושמעו בפורום "חדר החדשות" באתר ynet.

 

פורום חדר החדשות באתר ynet

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-870-148,00.html

 

 

ביום 14 יולי 2002 התארח חבר הכנסת אברהם פורז בפורומים של אתר החדשות ynet. הפורומים של ynet מארחים מדיי שבוע אישים שהיו בחדשות לשיחה עם הגולשים. גולשי האתר יכולים להרשם ולכתוב שאלות שעליהם יענה האורח. נושא השיחה הלוהט היה ביטול צריכת החשמל בחינם של עובדי חברת חשמל. חלק מהגולשים תמכו בעמדתו של חה"כ פורז ומעודדים אותו שלא להיכנע לסחטנות ולטרור האישי נגדו שמפעילים עובדים בחברת החשמל.

 

בדיונים בפורום התארח גם אביחי, בנה של אמיה שוורצמן, עובדת זוטרה בחברת החשמל הנהנית מחשמל חינם מתוקף תפקידה בחברה.

 

תחת הכינוי avisva, ככל הנראה קיצור שמו ושם משפחתו, ולאחר שכתב מספר קללות שנמחקו על ידי הנהלת הפורומים של ynet, כותב אביחי את הדברים הבאים:

[ציטוט]

"למה אתה רוצה כל כך שעובדי חב' החשמל ישלמו חשמל... אם אתה לא עונה חבל על הפנים היפות שלך... אם תעשה משהו כדי לבטל את החשמל חינם של עובדי חב' החשמל אתה תמות, חבל שיש לך פנים יפות".

[סוף ציטוט]

 

הודעה זו של אביחי נמחקת, וכל שנותר בפורום היא הודעה אחרונה של אביחי בה הוא קובל כלפי חבר הכנסת אברהם פורז על אי קבלת תשובה.

 

ההודעה האחרונה של אביחי שוורצמן

http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-815-148-1658783,00.html

 

לאחר שאביחי שוורצמן ואימו נעצרים על ידי המשטרה, מוגש נגדם כתב אישום בגין עבירה של איומים. בית המשפט השלום שבו הוגשו נגדם כתבי אישום, גוזר עליהם עונשי מאסר בפועל של שמונה ותשעה חודשים (ת"פ 1618/03, שלום תל אביב).

 

השניים מערערים לבית המשפט המחוזי בתל אביב על מנת שיקל בעונשם, גם אחרי שזה ניתן לאחר עסקת טיעון שעשו הנאשמים עם המאשימה, מדינת ישראל.

 

כאמור, בית המשפט המחוזי קיבל חלקית את הערעור וקבע כי על השניים יחול עונש זהה בגלל העבירות הזהות בהן הורשעו. בית המשפט קבע כי האם ובנה ירצו מאסר בפועל לתקופה של ששה חודשים בלבד. בית המשפט הורה לממנוה על עבודות השירות לבדוק האם המאסר יכול להיות בדרך של עבודות שירות.

 

 

עפ 70460/04, בית המשפט המחוזי תל אביב

שורצמן נ' מדינת ישראל

פסק הדין המלא, כאן

http://halemo.net/edoar/0074/svarzman.htm

 

וגם כאן

svarzman.htm

 

 

כתבה קודמת בנושא

http://halemo.net/edoar/0044/0005.html

 

 

 

 

 

 

 

 






ח"כ אברהם פורז
(כתוארו אז)




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים