הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

משהו רקוב בממלכת תפוז

 

06/06/2007 | גיליון מספר 93 | משה הלוי halemo

 

מנכ"ל תפוז מתפטר ממניות. נציגת ציבור בדירקטוריון מתפטרת. מנכ"ל חברת הבת בלוג טי וי מתפטר עקב חילוקי דעות. חברת הבת גט איט מקבלת אותה בתביעה אזרחית קטנה וגם חוטפת כתב אישום על הטעיית צרכנים. האם נראה בקרוב גם כתב אישום בגין הונאת בלוגרים?

 

 

משהו נורא קורה בחודשים האחרונים בחברת תפוז אנשים בע"מ. לא רק שם, אלא גם בחברות הבת שלה. מאז חשיפת ההונאה הגדולה של חברת תפוז אנשים כלפי הבלוגרים שהתפתו לפתוח בלוג אצלה, לא נראה תהליך התמוטטות איטי אך יציב באחד מחברות האינטרנט.

 

אז, כשתפוז החליטו לשלם לבלוגרים שלהם אחרי מסע יח"צני של מעל חצי שנה, הדברים לא בדיוק נראו כמו שהבטיחו. היום בלוגרים מקבלים הרבה פחות כסף ממה שהיו מקבלים אם שיטת חישוב התשלום היתה נשמרת. במקום 80 ש"ח בכל שלושה חודשים לבלוג פופלארי, בלוגרים היו צריכים לקבל 800 ש"ח בכל חודש על פי שיטת החישוב הישנה.

 

עם ההונאה והמרמה הכתומה אולי השלימו הגולשים. בכל זאת, 80 ש"ח ביד זה הרבה יותר טוב מ 800 ש"ח תקועים בתוך ארנקו של רואה חשבון תחמן.

 

אבל הנה מתברר שמשהו נוסף קורה בתפוז. משהו רע. משהו לא טוב.

 

כמו ספינה שטובעת בגלל חור שנפער בגלל גלי השחיתות, עוזבים אט אט אנשי מפתח בחברה ובחברות הבת שלה. אי אפשר ממש להסתיר את זה, כי תפוז אנשים היא חברה שנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ולכן היא מחוייבת בגילוי נאות, גם אם הדוח"ות שהיא מחוייבת להגיש, יודעים לספר ברמז על עכברים שעוזבים את הספינה.

 

 

הבורסה מספרת

 

ביום 19/04/2007 התקבלה הודעה בבורסה שמנכ"ל החברה גיא אליאב מכר את כל אחזקותיו במניות תפוז מ"ר והוא אינו מחזיק יותר במניות כאלה.

 

אפס החזקות

http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=258301

 

 

ביום 14/05/2007 התקבל דיווח בהול בבורסה לניירות ערך בתל אביב כי מנכ"ל חברת הבת blogTV.com, גיל בול, הודיעה על "פרישתו" מניהול חברת הבת. פעם היו קוראים לזה "התפטרות". היום זו פרישה. למה? כי לפי ההודעה, הסיבה לעזיבה הן חילוקי דעות בין המנכ"ל הפורש לבין הדירקטוריון לגבי המשך דרכה האסטרטגית של בלוג טיוי.

 

את זה לא ישדרו בוידאו

http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=263345

 

 

ביום 28/05/2007 התקבל דיווח בבורסה לניירות ערך בתל אביב על כך שנציגת הציבור בדירקטוריון של חברת תפוז, הגב' ענת וינר, חדלה לכהן כנציגת ציבור בדירקטוריון. לפי ההודעה הרשמית, פרישתה אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות ערך של התאגיד, כלומר של תפוז.

 

דח"צית עוזבת

http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=266720

 

 

ביום 29/05/2007 הודיעה תפוז לבורסה שהיא מחפשת נציגת ציבור חדשה לדירקטוריון. אז אם את אישה ויש לך חשק להיות "שותפה" לקבלת החלטות בתפוז, את מוזמנת לשלוח את הרזומה. לא תתקבלנה נשים קטועות ידיים.

 

לשליחת קורות חיים

http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=267094

 

 

מרמים צרכנים

 

ביום 29/05/2007 נתן בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, פסק דין נגד חברת הבת של תפוז, חברת GegIt. חברת גט-איט היא חברה שמוכרת מוצרים ברשת האינטרנט. בין השאר היא מוכרת מחשבים. אלה שעדיין מתפתים לקנות מוצרים אצל חברת בת של אם שמרמה בלוגרים, כנראה שמים את כספם על קרן הצבי.

 

הצבי עם הקרן גר כאן

http://www.getit.co.il

 

 

בדיון בבית המשפט, טען סמנכ"ל חברת גט-איט, יאיר זהבי, שהוא עצמו אינו יודע היכן נמצא ספק המחשבים של האתר, היא דולי מחשבים, לא ממש חברה של אחד קוראים אותו לירן להט. יש מתעקשים ששמו דווקא לירון.

 

התובע מיכאל זילברשייד הסביר כי רכש מחשב מהחברה בחודש ספטמבר 2006. כרטיס האשראי שלו חויב על ידי חברת גט-איט. הוא עצמו לא עשה עסקה עם דולי מחשבים, למרות שחברת גט-איט הרשתה לעצמה לשלוח אותו לחפש את המחשב שלו ואת הכסף האבוד שלו אצלם. את כרטיס האשראי שלו חייבה חברת הבת של תפוז.

 

זהבי מחברת גט-איט המשיך וסיפר בבית המשפט כי דולי מחשבים פשטה את הרגל. עוד המשיך וסיפר כי התקנון מחייב את הקונה ככה וככה, והקונה צריך לקרוא ככה וככה ופתרון כל הבעיות שיוצרות חברות הבת של תפוז זה בתקנון.

 

נשיא בית המשפט השלום בירושלים, אמנון כהן, שישב בתביעה הקטנה, לא קיבל את שלל התירוצים של חברת גט-איט ושל נציגה יאיר זהבי. השופט כהן הסביר כי לפי החשבונית, את הכסף קיבלה חברת גט-איט, ואין רמז כלשהו בחשבונית שהכסף עבר לחברה אחרת.

 

השופט כהן הסביר כי האדם הפשוט המבצע קניה באמצעות האינטרנט, אינו מסוגל להבין את הפרטים הקטנים ואת ההתחכמויות של החברות המסתתרות מאחורי האותיות הקטנות. השופט כהן הסביר כי על בית המשפט להגן על הקונה התמים מפני מצבים אלה.

 

בית המשפט חייב את חברת גט-איט לשלם לתובע פיצוי בסך 738 ש"ח. כמו כן פסק הוצאות לטובתו בסך 100 ש"ח. התובע עצמו דרש 1,000 ש"ח. לטעמי, פסיקה לא הוגנת בגלל שהתובע לא קיבל פיצוי על הטרטור שגרמו לו הנתבעים.

 

תק 1598/07, תביעות קטנות ירושלים, מיכאל זילברשייד נ' GETIT – גט איט בע"מ

zilbershide_vs_getit.htm

 

 

ביום 05/06/2007 התבשרנו על ידי הודעה לעיתונות של משרד התעשיה והמסחר, כי כתב אישום הוגש נגד חברת הבת של תפוז אנשים, היא חברת גט-איט. נושא כתב האישום: הטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות. כתב האישום מפרט מקרים דומים של אי אספקת מחשבים ללקוחות שהתפתו ורכשו מחשב בכסף טוב מאתר אינטרנט רע.

 

כתב האישום הוגש גם נגד אורי לנדא, מנכ"ל החברה המואשמת אשר משמש גם כסמנכ"ל תפוז. כתב האישום הוגש גם נגד לירן להט, הבעלים של דולי מחשבים. כתב האישום הוגש ביום 20/03/2007 ועבר לטיפולה של השופטת דורית רייך שפירא. הקראת כתב האישום תתקיים ביום 24/06/2007 בשעה 08:30. (תיק פלילי 2272/07).

 

 

 

סוף דבר

 

כמו שזה נראה במבט אישי, משהו רע מאוד קורה בחודשים האחרונים בתפוז. מרמים קונים, מרמים בלוגרים, מייסד החברה מוכר מניות, נציגת ציבור מתפטרת, מנכ"ל של חברת בת מתפטר על רקע של חילוקי דעות. כתב אישום פלילי נגד הסמנכ"ל.

 

בדיקה אתמול של גרף שער המניה מראה כי המניה של תפוז בשפל. השיא של המניה היה 900 אגורות. אתמול הוא עמד על 570 אגורות, וזה אחרי קפיצה קטנה מתחתית של 510 אגורות. מישהו קנה מניות בשביל לשים על קרן של איזה צבי.

 

 

________________

פרסומים קודמים

 

13/03/2007 | הרמאי המכני

http://halemo.net/edoar/0088/0006.html

 

 

 







 


 




 
 


 

 

 

 


 

תגובות הקוראים