הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

האינטרנט הופך את המשטרה לחמור קופץ בראש

 

12/08/2007 | גיליון מספר 96 | משה הלוי halemo

 

בווו! אם הייתם הרגע דרוכים, ומישהו בא ועשה לכם בווו בקול גדול, סביר להניח שקפצתם ממקומכם. קצב פעימות הלב שלכם עלה, הדופק שלכם משתולל ועכשיו אתם מנסים להירגע ממה שנדמה לכם עד לפני רגע קט כסכנה גדולה. זה מה שעושה האינטרנט למשטרה בכל מקום בעולם: המשטרה דרוכה, וכל בווו באתר אינטרנט נידח הופך את השוטרים לחמורים קופצים בראש.

 

 

הידיעות של סוף השבוע (11/08/2007) סיפרו על הבלגאן בעיר הגדולה בעולם, ניו יורק, שבעקבות ידיעה באתר האינטרנט הישראלי "תיק דבקה", גרם למשטרת ניו יורק להגביר את האבטחה במנהטן, בגשרים ובמנהרות המובילים אל האי.

 

אתר דבקה דיווח על פצצה רדיואקטיווית מתוצרת אל קעידה העשויה להתפוצץ באזור. בעקבות הידיעה, פרסה המשטרה חיישנים לקרינה רדיואקטיווית בכלי רכב, בספינות ובמסוקים והקימה נקודות ביקורת ברחבי מנהטן ובדרכים המובילות אליה.

 

למה בדיוק מאשימים אתר אינטרנט שטוען חדשות לבקרים על פצצות מלוכלכות, על אירגוני טרור ועל מידע מפחיד כמעשה שבשגרה?

 

ככל הנראה, מישהו במשטרת ניו יורק היה דרוך כל כך, שבזמן השיטוט שלו באינטרנט בזמן שהשתעמם מרוב דריכות, נכנס לאתר דבקה, קרא, התחיל לפחד, והקפיץ את כל החברים שלו מהמשטרה.

 

האינטרנט הוא אויבם של המפוחדים והפרנואידים. זה לא מאפיין רק את משטרת ניו יורק, אלא כל גוף ממלכתי שמחפש באופן אובססיבי מי מנסה לפגוע בו. גם בישראל.

 

במשטרת ישראל למשל, ישנה יחידת חמורים מיוחדת שנקראת יאח"ה (יחידה ארצית חמורי האזנה), אשר "מאזינה" לכל מיני אתרים באינטרנט. הם קוראים לעצמם "מפלג מודיעין" אבל הם בעצם חמורים עם אוזניים גדולות שמכוונות לידיעות המקוונות.

 

אם למשל, באתר מסויים החשוד כאתר ימין מישהו יכתוב מאמר כנגד מערכת המשפט, יבהיל הטקסט את החמור שכרגע גלש לאתר, וזה ברוב חמורותו יעביר את המידע לחמורים הממונים עליו עם המלצה לנקוט בצעדים נגד אויבי מערכת המשפט שכרגע זיהה. הפעולה הנגדית של מחלקת החמורים המשטרתית לא תאחר להגיע, ומכאן והלאה הדרך תהיה רצופה בזימונים לחקירה, מעצרים, החרמת מחשבים, כתב אישום ואם ירצה השם, גם הרשעה וגזר דין.

 

מידע אחר שיכול להקפיץ כל חמור משטרתי שמאזין כרגע לאינטרנט, הוא מידע המבזה את המשטרה ואת שוטריה המסורים. קריקטורה לא במקומה, קללות ונאצות, סיפורים עובדתיים על שוטרים מושחתים. החמור יזהה סכנה מיידית לבטחונו של המפכ"ל (החמור הכי גדול במערכת) ושוב הריטואל יחזור על עצמו: עיכוב, מעצר, חקירה, חיפוש ותפיסה, שחרור, המלצה לכתב אישום, העמדה לדין, הרשעה, גזר דין, עבודות שירות.

 

מאז שהחמורים הכחולים גילו את האינטרנט, הם דרוכים בכל יום בשבוע. האינטרנט עמוסה בכל כך הרבה מידע זמין, שאין סיכוי שהחמור לא ימצא בה את מבוקשו. ומבוקשו הוא אותו מידע שיגרום לו לקפוץ ממקומו, לנעור ולנקוט באמצעים כנגד זה שגרם לו לקפוץ. פעם היה גזר גורם לחמור לנעור. היום זה מידע מהאינטרנט.

 

החמורים המשטרתיים עוקבים באובססיביות אחרי רשימת אתרים סגורה. לפעמים מסתנן לרשימה איזו בלוג חתרני. כך, בעולם עשיר במידע זמין, הגם שרבים יודעים שרובו אינו מאומת ואף ידוע כמפוקפק שלא נבדק מול מקורות אחרים, יסתפק החמור במידע שמצא בחינם. גם החמור יודע: אין בודקים בשיניו של סוס שניתן במתנה.

 

בפעם הבאה שתשמעו נערה של חמור משטרתי מקוון, זיכרו: איזה מנייק מהאינטרנט נופף לו עם גזר טרי מול הפנים. הבעיטות של שאר החברים שלו מהעדר לא תאחרנה להגיע...