הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

שופט סירב לבקשת המשטרה לאסור גלישה באינטרנט

 

24/09/2007 | גיליון מספר 98 | משה הלוי halemo

 

שופט בית המשפט השלום בתל אביב, עידו דרויאן, סירב לבקשת חוקרי יחידת ההונאה בתל אביב, לאסור שימוש באינטרנט על חשודים בעבירות מחשב. בית המשפט קיבל את טענת החשודים כי איסור שימוש באינטרנט יפגע בעסקיהם וכי האיסור הוא בלתי מידתי.

 

 

ביום 11/09/2007, בשעות אחר הצהריים, הובאו לבית המשפט השלום בתל אביב שני חשודים. האחרונים נעצרו על ידי חוקרי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב לאחר שהתקבלה תלונה של בעל בית דפוס מתל אביב, שהתלונן כי השניים חדרו לדואר האלקטרוני שלו וגנבו את רשימת הלקוחות שלו. עוד טען המתלונן כי השניים העבירו הצעות מחיר לעבודות דפוס ללקוחות ששמותיהם היו ברשימה.

 

המתלונן סיפר כי השניים, שלמה לולו, יליד 1960 מפתח תקוה וחברו, אור פז דהן, יליד 1981 מחולון, עבדו אצלו בעבר בבית הדפוס.

 

את המשטרה ייצג בדיון רס"מ משה זילברשטיין, חוקר עבירות מחשב ביחידת ההונאה התל אביבית. בדיון הסביר רס"מ זילברשטיין כי אצל החשודים נתפסו בבוקר 4 מחשבים עסקיים. זילברשטיין ביקש מבית המשפט להאריך את תפיסת המחשבים ל 10 ימים נוספים כדי לאפשר בדיקה והעתקת הדיסקים הקשיחים. עוד ביקשה המשטרה מבית המשפט לאסור על החשודים להשתמש ברשת האינטרנט, על מנת למנוע שיבוש חקירה.

 

מנגד טענו החשודים כי מדובר בעלילה מתד מתחרים עסקיים המנסים להפיל אותם ולהכשיל את בית הדפוס החדש שפתחו. השניים הסבירו כי לב העבודה בבית הדפוס הוא השימוש בדואר האלקטרוני.

 

המשטרה ביקשה מבית המשפט לאסור על החשודים להשתמש ברשת האינטרנט, על מנת למנוע שיבוש חקירה.

 

שופט בית המשפט השלום בתל אביב, עידו דרויאן הורה לשחרר את החשודים על ידי הפקדת ערבות עצמית בסך 7,000 ש"ח כל אחד וכן הפקדת ערבות צד ג' באותו סכום. כמו כן נאסר על החשודים ליצור קשר ישיר או עקיף עם כל מעורב בפרשת ובפרט המתלונן. בית המשפט הסביר כי האיסור ליצירת קשר חל גם באמצעות מחשב.

 

יחד עם זאת, בית המשפט סירב לבקשת המשטרה להרחיק את החשודים מהאינטרנט ומשימוש בדואר האלקטרוני למשל 15 יום כפי שביקשה המשטרה, מאחר והשתכנע כי משמעות האיסור היא התמוטטות עסקיהם. בית המשפט הסביר כי האיסור הוא בלתי מידתי ביחס לחשדות המיוחסים לחשודים. בית המשפט הסביר כי ישנן דרכים נוספות לאתר תקשורת עויינת בין החשודים לבין גורמים בפרשה.

 

בית המשפט התיר את המשך תפיסת המחשבים עד ליום המחרת בלבד.

 

נדמה כי חלק מהשופטים היושבים בתורנות מעצרים בבית המשפט השלום בתל אביב מבינים שאיסור גורף על שימוש ברשת האינטרנט כפי שמבקשת המשטרה כדבר שבשגרה, הוא טיפשי, מיותר, בלתי מידתי ואף בלתי ניתן לאכיפה.  כל החלטה אחרת שתאסור על חשודים להשתמש באינטרנט באופן גורף שלא באמצעות מעצר במתקן כליאה או מעצר בית, רק תפגע בכבודם של השופטים שנתנו החלטה אוילית ומטופשת שכזו.

 

 

מ 14721/07, שלום תל אביב, משטרת ישראל נ' שלמה לולו ואח'

החלטה מיום 11/09/2007 לפני השופט עידו דרויאן

police_vs_lulu.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 





 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים