1

 

   

בתי המשפט

מ  014721/07

בית משפט השלום תל אביב-יפו

 

11/09/2007

תאריך:

כב' השופט דרויאן עידו

בפני:

 

 

 

מבקשת

מדינת ישראל

בעניין:

 

משה זילברשטיין

ע"י רס"מ

 

 

נ  ג  ד

 

 

חשודים

1. לולו שלמה

2. דהן אור פז

 

 

 

החשודים בעצמם

 

 

פרוטוקול

 

החשודים:

הוצע לנו סניגוריה ציבורית ואנו לא רוצים.

 

ב"כ המבקשת:

אנו עצרנו את החשודים, ואנו מבקשים לשחררם בערובות מוסכמות המפורטות בבקשה.

במסגרת החיפוש בבית הדפוס תפסנו 4 מחשבים עסקיים,. אני מבקש הארכת התפיסה של המחשבים למשך 10 ימים, כאשר אני מצידי יכול להתחיל מהמחשב החשוב ביותר לחשודים. המחשבים נתפסו הבוקר.

אני חוקר עבירות מחשב. בדיקת מחשב זה תהליך שאני לוקח את הדיסק המקורי ומעתיק אותו, זה לוקח זמן מסויים, אחר כך אני מריץ תוכנה שעובדת לפי הקצב שלה, והיא מחפשת את מה שאני מבקש. אני צריך גם את כל מארז המחשב בשביל זה.

 

החשוד 2:

מדובר בעלילה מצד מתחרים עסקיים, שמנסים להפיל אותנו בכל דרך ולהכשיל את בית הדפוס החדש שפתחנו. לפני החג התחייבנו על עבודות, והדוא"ל שלנו הוא לב העבודה.

 

החשוד 1:

עזבתי מקום עבודה, המעביד שלי עבד עלי, לחצתי ידיים עם המעביד שלי, לאחר מכן הוא אמר שיתן פיצוי באופן מסודר, העברתי את התפקיד באופן מסודר, אני בן 47, הוא רוצה לסגור לי את העסק.

 

החלטה

 

לאחר שעיינתי בבקשת המשטרה ושמעתי הצדדים, אני מורה על שחרורם של החשודים בתנאים הבאים:

1.         כל חשוד יחתום ערבות עצמית וצד ג' על סך 7,000 ₪. ניתנת ארכה להחתמת צד ג' עד מחר בשעה 12:00.

2.         על החשודים נאסר ליצור כל קשר ישיר או עקיף עם כל מעורב בפרשה, ובמיוחד לא עם המתלונן. להסיר ספק, מדובר גם בקשר מחשב.

 

לא יעמדו החשודים בתנאי השחרור, ייעצרו ויובאו בפני שופט.

 

לא נעתרתי לבקשת המשטרה להרחיק את החשודים מאינטרנט ומדוא"ל למשך 15 יום, שכן השתכנעתי שמשמעות הדבר היא התמוטטות עסקיהם. החשד בו מדובר הינו חשד של גניבת מידע באמצעות חדירה למחשב, שעניינו תחרות עסקית שלטענת המתלונן גלשה גם לגניבת מידע עסקי ממחשביו. באיזונם של דברים, אני סובר שהנזק שייגרם לחשודים היום, תקופת חגים, הינו בלתי מידתי ביחס לחשדות המיוחסים להם, וביחס לסיכון הנודע מהם בנסיבות העניין. ישנן דרכים נוספות שבהן ניתן יהיה לאתר תקשורת עויינת מצד החשודים כפי שנעשה גם בחקירת תיק זה.

 

באשר לבקשה להארכת תפיסת המחשבים, הרי סובר אני גם כאן כי הנזק שייגרם הינו בלתי מידתי לחומרת החשדות ולצרכי החקירה. אתיר תפיסת המחשבים עד מחר, 12.9.07 בשעה 12:00 בלבד.

 

ניתנה היום כ"ח באלול, תשס"ז (11 בספטמבר 2007) במעמד הצדדים.

 

                                                                                עידו דרויאן, שופט