הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

הגולש ארנון בורוכוב הפסיד בעוד תביעה מיותרת

 

21/03/2008 | גיליון מספר 100 | halemo משה הלוי

 

ארנון בורוכוב שוב הפסיד בתביעה שהגיש. הפעם ישלם התובע הבלתי נלאה 500 שח למנהלת פורום באתר תפוז, לאחר שהגיש נגדה תביעה רצופה שניה בגלל טענתה שהוא חסום בחצי מהאינטרנט. טענתו של בורוכוב שקיים איזה משה הלוי אחד, לטענתו חשוד בעבירות מחשב תושב עכו, המשבש לו את המשפט, לא הוכחה ולכן נדחתה.

 

 

"איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא, אשר היה כערבות הבוכיות....", כך שר שלמה ארצי את מילות השיר שכתב המשורר נתן יונתן. נדמה שאין מתאים משיר זה כדי לתאר את גולש האינטרנט בסיפור הבא.

 

 

תביעה ראשונה

 

תחילתו של הסיפור בתביעה קטנה ראשונה הגיש ארנון בורוכוב, דמות מוכרת ברשת האינטרנט הישראלית, אשר תורם להתפתחותם של דיני המחשבים והאינטרנט על ידי הגשת תביעות לרוב וקבלת פסקי דין מעניינים בהם שמו נישא עליהם.

 

בתביעה ראשונה שהגיש בורוכוב נגד מנהלת פורום נכים באתר תפוז, אתי אברהמי, טען בורוכוב שמכתב ששלח בתפוצה גדולה לכל העולם ואישתו, ובו הספד מרגש על מותו המצער של יו"ר איגוד החרשים בישראל, פורסם על ידי אברהמי בפורום אותו היא מנהלת. בורוכוב טען להפרת זכות יוצרים במכתב. אברהמי היתה אחת המכותבות, למרות שבורוכוב טען שהוא טעה כשהכליל את כתובתה במכתב ששלח. עוד טען לפרסומי לשון הרע נגדו שהתפרסמו באותו פורום.

 

בית המשפט לא התרשם מטיעוניו של התובע. השופט שלמה פרידלנדר מבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, קבע כי טענותיה של אברהמי מקובלות עליו ודחה את התביעה, תוך שהוא משית הוצאות בסך 300 ש"ח על בורוכוב.

 

 

תק 777/06, תביעות קטנות תל אביב, ארנון בורוכוב נגד אתי אברהמי

פסק דין מיום 07/03/2006 של השופט שלמה פרידלנדר

borochov_vs_avrahami_1.htm

 

 

 

תביעה שניה

 

בצר לו, החליט בורוכוב להגיש תביעה נוספת נגד אברהמי. הפעם טען כי בתום דיון הקודם, אברהמי עשתה נגדו עוולות שונות: לטענתו, היא דחפה אותו עם כסא הגלגלים שלה, ורחמנא ליצלן, אפילו פנתה ללא אישורו למתורגמנית לשפת הסימנים שהזמין לדיון.

 

בכתב תביעה ארוך ומייגע, טען בורוכוב כי אברהמי חוסמת אנשים בפורום שלה, מעוררת ויכוחים ערים, מפרסמת בפורום מכתבים שהיא מקבלת לתיבת הדוא"ל שלה, מפרה זכויות יוצרים של מדינת ישראל כשהיא מצטטת דוחות של מבקר המדינה ושל משרד הבריאות, מוחקת הודעות בפורום, ואם לא די בזה, פשעה הגדול הוא שהיא פונה ללשכת ההוצאה לפועל בתל אביב כדי לגבות את הכסף שלה ממנו, למרות שהוא שלח לה מכתב איום משפטי נוסף ובו דרש 2,000 ש"ח...

 

אברהמי הגישה כתב הגנה בו הוזכרו תביעותיו הקודמות של בורוכוב נגד אחרים. אברהמי טענה כי הדברים שאמרה, כי "התובע חסום בחצי אינטרנט" אשר נאמרו בדיון המשפטי הקודם, חוסים בצל הגנת סעיף 13(5) לחוק איסור לשון הרע, הקובע חסינות לדברים פוגעניים לכאורה הנאמרים בהליך משפטי.

 

מופתע מכתב ההגנה הקולע והמתובל באסמכתאות משפטיות ובאזכורי עברו המשפטי הלא מחמיא, הגיש בורוכוב כתב תשובה. בורוכוב טען כי אברהמי נעזרה "בחשוד בביצוע עבירות מחשבים" ולא בעורך דין. שמו של "החשוד" לא הוזכר. לטענתו, הופר כאן חוק של לשכת עורכי הדין.

 

ביום 20/03/2008 התקיים דיון בתביעה הקטנה בפני השופט בני שגיא.

 

כבר בפתח הדיון, החליט בורוכוב להפתיע את הנוכחים באולם ואת השופט שגיא בהודעה דרמתית המלווה בתדפיס עב כרס, שלא היתה מביישת את דו"ח הפנטגון על החימוש הגרעיני האיראני.

 

בורוכוב טען כי באולם יושב אדם אחד, עליו הוא מצביע באצבעו המורה, אותו אדם הוא "חשוד בעבריינות מחשבים". לטענתו של התובע, אותו חשוד הלך יד ביד עם הנתבעת ואפילו נכנס לאולם ביחד עמה. לטענתו, אותו חשוד הוא זה שכתב את כתב ההגנה ולא עורך דין.

 

מנגד, הסבירה אברהמי כי את כתב ההגנה כתבה לבד בעזרתו של אחר ולא בעזרתו של "החשוד" עליו הצביע התובע. אברהמי הסבירה לבית המשפט כי אינה מכירה את האיש עליו מצביע בורוכוב.

 

בורוכוב הסביר כי אינו כותב באתר תפוז בשל העובדה שאותו בחור שנמצא באולם, מפריע לו. לטענתו, מי שמתחזה וכותב בפורומים זה לא הוא אלא "החשוד" היושב באולם.

 

 

פסק הדין

 

כבר באותו ערב, לאחר שבורוכוב עזב את האולם, דחה השופט בני שגיא את התביעה. השופט שגיא הסביר כי מוטב והתביעה לא היתה מוגשת. לדעת בית המשפט, ההליך הנוכחי הינו פועל יוצא של תסכול מתוצאות ההליך הקודם, שם נדחתה תביעתו והוא חויב בהוצאות משפט.

 

בית המשפט הסביר, ייאמר בלשון די עדינה, כי "לאור מצבו של התובע", בורוכוב ישלם לאברהמי סך של 500 ש"ח הוצאות משפט, וזאת בתוך 30 יום. בית המשפט הסביר כי טוב היה לולא התביעה הוגשה, וכי הסכום שנפסק הוא תוצאה של הפחתה במידה ניכרת מהסכום אותו חשב לפסוק נגד בורוכוב מלכתחילה...

 

בית המשפט גם התייחס לטענתו של בורוכוב לעניין אותו "חשוד בעבירות מחשב" שעליו הצביע האחרון בעת הדיון באולם ונגדו הגיש דו"ח מפורט.

 

בית המשפט הסביר כי אותו "חשוד", הנושא את השם משה הלוי, הוא האדם אשר עליו מצביע בורוכוב. בית המשפט הסביר כי עניין זה של אותו "חשוד" אינו מעניינה של התביעה, ועל כן אין להתייחס לנושא. בית המשפט סירב להתייחס לטענתו של בורוכוב כי אותו "חשוד" נשכר על ידי אברהמי להכין ולנסח עבורה את כתב ההגנה שהגישה. גם טענותיו של בורוכוב כי אותו "משה הלוי" פברק כתובות דוא"ל וביצע פעולות מחשב שונות, נגנזו.

 

בית המשפט הסביר כי לא הוכח קשר כלשהו בין אותו "משה הלוי מעכו", אם בכלל קיים אדם כזה, לבין הנתבעת.

 

עד לזמן כתיבת שורות אלה, לא ברור מי הוא באמת האדם המסתורי שעליו הצביע ארנון בורוכוב בעת הדיון...

 

התובע טרם הגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי.

 

תק 1310.05/07, שלום תל אביב, ארנון בורוכוב נגד אתי אברהמי

פרוטוקול דיון מיום 20/03/2008

borochov_vs_avrahami_p.htm

 

פסק דין מיום 20/03/2008

borochov_vs_avrahami.htm

 

 

* גילוי נאות: גם לכותב שורות אלה קוראים משה הלוי

 

_____________

פרסומים קודמים:

 

פסקי דין נוספים נגד ארנון בורוכוב

http://halemo.net/edoar/0082/0001.html

 

 

 

 

 


 



רבי חנוכה בן משה הלוי
השדכן הכי מפורסם בירושלים.
אולי הוא האדם שאותו מחפש ארנון בורוכוב?
 



 


 

 




 
 
 

 






 

 

 


מתוך הסרט "חגיגה בסנוקר"

 


 

תגובות הקוראים