הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

מפרסם תמונות פורנו מפוברקות ישלם פיצוי

 

02/01/2009 | גיליון מספר 105 | משה הלוי halemo

 

אדם ששלח בדואר אלקטרוני תמונות פוטומוטנז' בהם נראה אדם מקיים יחסי מין ופעילות הומוסקסואלית, יפצה את הקורבן ב 30,000 שח. בית המשפט החליט כי התמונות חסרות טעם ומשפילות ומחייבות פיצוי התובע.

 

 

יום אחד בשנת 2004 הגיע בנימין בנבנישתי (בני) לבית גרושתו כדי לבקר את ילדיו. אחר שהאחרונים התלוננו בפני אביהם כי יש בעיה במחשב, הוא ניגש למחשב והחל לטפל בו על מנת להשיבו לפעילות תקינה.

 

לתדהמתו גילה בני כי על המסך מוצגת תמונה בעלת אופי מיני: על המסך הופיעו תמונות בהן נראית פעילות הומוסקסואלית, כאשר בתמונות נמצאת תמונת ראשו, מודבקת על גופם של האנשים הנראים בתמונה.

 

בני שלח את ילדיו לחדר אחר והעתיק את התמונות למחשב נייד שהיה עמו. בני חשד כי התמונות הנ"ל נוצרו ונשלחו על ידי גיסו יעקב רחמני, אחיה של גרושתו אביבית.

 

בני החליט להגיש תביעת לשון הרע נגד רחמני. בשנת 2005 הגיש תביעת לשון הרע לבית המשפט השלום בתל אביב. בני דרש לפצותו בסכום של 250,000 ש"ח. את התביעה הגיש באמצעות עו"ד אביב אילון.

 

בתביעתו טען בני כי התמונות מבזות ומשפילות אותו וכי התמונות הופצו על ידי רחמני לכתובות הדואר של מכרים ובני משפחה. לטענתו של בני, מטרת הפרסום הפוגע שנעשה בכוונת תחילה, היתה לבזותו, להכפיש את שמו ולפגוע בשמו הטוב.

 

בכתב ההגנה הכחיש רחמני כי פרסם את התמונות או שלח אותן לאחרים והכחיש ידיעה בדבר התמונות. עוד טען כי בני חדר למחשב שאינו שלו והעתיק חומרי מחשב שאינם שייכים לו ובכך הפר את החוק. עוד טען בפני בית המשפט כי לא מן הנמנע כי בני עצמו הוא זה שיצר את התמונות המפוברקות. רחמני טען כי רק בני ראה את התמונות ולא איש מלבדו.

 

תיק התביעה התנהל בפני השופטת תמר אברהמי מבית המשפט השלום בתל אביב. ביום 31/12/2008 נתנה השופטת אברהמי פסק דין.

 

השופטת אברהמי מצאה כי התמונות הערוכות מהוות לשון הרע כנגד התובע, ואף הסבירה כי אין צורך להידרש יותר מדיי לעניין זה. בית המשפט מצא כי התמונות אינן אותנטיות אלא ערוכות בדרך של הדבקת ראשו של התובע לגוף שאינו שלו.

 

בין גרסאות הצדדים הנוגדות אחת את השניה, החליטה השופטת אברהמי לקבל את גירסת התובע. טענות רחמני בדבר שקרים של בני בכל הנוגע לתביעה, נדחו. בית המשפט מצא כי הודעות האימייל שהוצגו בפניו, הן אותנטיות ואינן מפוברקות על ידי התובע לצורכי תביעה.

 

בית המשפט מצא כי התקיים יסוד הפרסום הנדרש בתביעה על פי חוק איסור לשון הרע. נקבע כי עצם משלוח הודעת דואר אל אביבית, מקיימת את יסוד הפרסום הנדרש בחוק ונדרש בתביעה אזרחית. בית המשפט הסביר כי במשפט פלילי לפי חוק איסור לשון הרע, היו צריכים להידרש שני אנשים שראו את הפרסום.

 

השופטת אברהמי החליטה לחייב את הנתבע בפיצוי לתובע בסך 30,000 ש"ח. כמו כן הטילה עליו הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין בסך 4,000 ש"ח.

 

 

א 26170/05, שלום תל אביב, בנבנישתי בנימין נ' רחמני יעקב

פסק דין מיום 31/12/2008 של השופטת תמר אברהמי

benbenisti_vs_rahmani.htm

 

 

 

 

 

 


 





עו"ד אביב אילון
ייצג את התובע
 


 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 

 

 







תגובות הקוראים