הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

הבלוף הגדול של בתי המשפט: מצלמות שלא מקליטות

 

28/02/2010 | גיליון מספר 111 | משה הלוי halemo

 

חשיפה: גורמים בהנהלת בתי המשפט מבלפים את הציבור ואת ציבור השופטים המאויימים. למראית עין, בהרבה בתי משפט מותקנות מצלמות אבטחה על מנת לתעד הנכנסים והיוצאים משערי בית המשפט. אלא שמסמכים שונים חושפים את הבלוף הגדול: המצלמות בכלל לא מקליטות.

 

 

בימים אלה, רבים הם השופטים המאוימים על ידי גורמים עבריינים וגם מכאלה שלא נחה דעתם. חלק מהציבור, שלטענתו נפגע מהחלטות שיפוטיות לא הוגנות בעניינו, החליט לקחת את החוק לידיו ולפגוע ברכושם של השופטים.

 

שריפת מכוניות, ניקוב צמיגים, איומים קוליים ותנועות ידיים וראש מאיימות כנגד שופטים, הפכו לשגרה מביכה בבתי המשפט. מעת לעת סיפור כזה מתפרסם בעיתון יומי גדול ובתקשורת האלקטרונית.

 

על הסדר והאבטחה בבתי המשפט מופקד משמר בתי המשפט, גוף אבטחה פנימי שהוקם בשנת 1995 על ידי הנהלת בתי המשפט, ושחרר את המשטרה מן הצורך לעשות סדר גם בהיכלי המשפט האפורים.

 

כמו בכל פיצוציה ובכל בית עסק, כדי ליצור הרתעה מפני ביצוע עבירות על ידי אזרחים בקודש הקודשים המשפטי, הותקנו מצלמות אבטחה. כך למשל, בבניין החדש יחסית בבית המשפט השלום בעכו, הותקנו מספר מצלמות: אחת בקומת המרתף היכן ששוכנת לשכת ההוצאה לפועל; השניה בקומת הכניסה ומתעדת את היוצאים והנכנסים; מצלמת נוספת נמצאת בקומה זו ליד המזכירות ובמסדרון המוביל לאולמות המשפט; עוד מצלמה בקומה השניה שבה נמצאים האולמות של השופטים הבכירים יותר; במסדרון הסודי של השופטים מותקנת מצלמה נוספת.

 

אלא שמתברר לאחר כל אירוע אבטחה, כי המצלמות הללו בכלל לא מתעדות ולא מקליטות את האירועים המתרחשים. אזרח יכול לדקור אדם אחר בביטחה רבה, בלי לחשוש שהוא מוקלט ומצולם. המצלמות בבניין פשוט לא מקליטות ולא מתעדות את האירועים.

 

אירועים שונים שמתרחשים ומגיעים בסופו של דבר לחקירת משטרה, נגמרים ללא צילום מרשיע אלא רק במזכרים מבולבלים והזויים של חלק מאנשי משמר בתי המשפט, שחלקן בכלל סותר את מה שהתרחש באמת והיה יכול להיות מתועד בלא להרבות במילים.

 

שיחת טלפון עם חברת מגסון, האחראית על מערכת המצלמות בחלק מבתי המשפט חושפת כי המצלמות בכלל לא מקליטות. לא ברור האם בגלל שיקולי תקציב או סתם שיקול אבטחה שנועד להרתיע בלבד ולא לתעד את אנשי משמר בתי המשפט מתעלקים על אזרחים תמימים.

 

ייאמר כי מערכת הקלטה של מצלמות מודרניות, מבוססות על מחשבים ודיסקים קשיחים ששומרים קבצי וידאו. מאחר ולהנהלת בתי המשפט היסטוריה עגומה של תקלות מחשב (נט המשפט, המרכז לגביית קנסות, מערכת ההוצאה לפועל), ככל הנראה לא לוקחים סיכונים ולא מפעילים מערכת מחשב חדשה להקלטת וידאו בזמן אמת.

 

באחת החקירות שנוהלו על ידי משטרת עכו התברר לצוות החקירה כי המצלמות אינם מקליטות. החוקר אלי מגרם אף כתב מזכר על כך.

 

במכתב דואר אלקטרוני אחר של ראש תחום מבצעים ואבטחה באגף הביטחון של הנהלת בתי המשפט, אל מתמחה בפרקליטות מחוז חיפה, חושף קימי אבולעפיה את העובדה הסודית שהמצלמות בבית המשפט השלום בעכו אינן מקליטות אלא מיועדות לצפייה בזמן אמת בלבד...

 

 

מסמכים: המצלמות אינן מקליטות

novideo.htm

 

 

 

 


 




המזכר של חוקר המשטרה
אלי מגרם
"המצלמות לא מקליטות"




המכתב של ראש תחום מבצעים ואבטחה של בתי המשפט
קימי אבולעפיה
"המצלמות לא מקליטות"




 



 

 

 

 







תגובות הקוראים