עדכון אחרון: 02 פברואר 2003 שעה 19:50 | שלח לי מכתב | צפה בספר האורחים | חתום בספר האורחים | אודות חדר המידע | דף ראשי

 

חדר המידע / מדור דעות 

"אילן רמון מעניין לי ת'תחת"

 

 



אילן רמון ז"ל

 

02/02/2003
משה הלוי

halemo

התפוצצות מעבורת החלל "קולומביה" ביום שבת, 1 בפברואר 2003, עשתה כותרות, כצפוי וכנדרש. במשך שעות, הרבה יותר שעות חדשותיות המוקדשות לפיגוע רגיל ברחובות ישראל, והרבה הרבה יותר שעות מכל חדשה אחרת, טחנו כלי התקשורת האלקטרוניים את מוחם של המוני בית ישראל, על האסון.

 

ביום שלמחרת האסון, התקשרות דיברה על האיש, האסטרונאוט הישראלי הראשון בחלל, אילן רמון ז"ל, כמה היה יפה ונחמד ואיש משכמו ומעלה, וחבר בברנז'ה העילית של חיל האוויר, ואפילו ראומה, אישתו של עייזר מלמלה (מלשון מייל) מכתבים.

 

עני אחד, איש קשה יום, שפוטר כמו רבים אחרים בישראל מעבודתו, ואינו יכול למצוא אפילו עבודה בזוייה בימים טרופים אילו, לא כל כך צפה במתרחש. אילן רמון, וכל תוכנית החלל הישראלית, מעניינים אותו כקליפת השום.

 

את אותו עני מטריד היום שלמחרת, היכן יביא כסף כדי לקנות אוכל לילדים, האם יבואו מהבנק או מהוצאה לפועל כדי לפנות אותו מהבית, האם הוא ישרוד את סוף החודש הקרוב.

 

אילן רמון ז"ל וכנופיית חיל האוויר ומדעניי החלל בהם מעניינים לו את התחת. הבזבוז העצום של הכספים שמשקיעה ישראל בתוכניות גרנדיוזיות, אינן מתאימות למדינת עולם שלישי כמו ישראל, גם אם מבחוץ אנחנו נראים אשפי הייטק וחכמים בלילה.

 

במדינת עולם שלישי כמו ישראל, מתאבדים מדיי פעם אנשים שחייבים כספים לבנקים, שנגדם אינם יכולים להתגונן. עליהם לא תקראו בעיתון. גם לא תשמעו ברדיו. אפילו את עיתונאי הטלוויזיה זה כבר לא מעניין.

 

גם את שר האוצר הקירח ואת ראש הממשלה השמן לא כל כך מעניינים הבעיות הקטנות הללו. אותם יותר מלהיבים דברים אחרים. הכסף הגדול. ההתרגשות. הוילה. החווה. ההלוואה של מליון וחצי דולר.

 

הגיע הזמן שאת התקשורת ואת קברניטי המשק לא יעניינו רק דברים ברומו של עולם, אלא גם בעיות בתחתיתה של אדמה, היכן שקבורים אילו שאפילו מסטיק בזוקה לא יכולים היו לקנות, והחלום היחיד שלהם היה לחיות בכבוד, ולא להגיע לחלל.