עדכון אחרון: 29 ינואר 2004 | שלח לי מכתב | צפה בספר האורחים | חתום בספר האורחים | אודות חדר המידע | דף ראשי

 

 

 

 

 

סוכן המוסד אלחנן טננבאום, חוזר הביתה

 

29/01/2004 | חדר המידע | halemo

 

 

עכשיו כבר מותר לא לפקפק בפרהסיה: אלחנן טננבאום, על פי פרסומים זרים, הוא סוכן מוסד שנשלח ברשות ובסמכות למשימה בשוויץ, ונחטף ממנה על ידי אנשי החיזבאללה, לאחר שקיבלו טיפ מהמשטרה המקומית. המידע הזה נחשף כבר באפריל שנת 2001, אבל דיסאינפורמציה מכוונת ומטופטפת, קבעה שהאיש הוא סוחר סמים שיצא בחוסר אחריות לעסקים מפוקפקים באירופה. אלחנן טננבאום בדרך הביתה. המידע החדש ישן בדרך לדפוס.

 

 

מקור המידע

 

המידע על אלחנן טננבאום שכאיל והוא איש מוסד בכיר, התפרסם כבר ביום 13 אפריל 2001. את המידע הראשוני פרסם אדם בשם גורדון תומס, מומחה בעל שם עולמי לעניינים של ארגוני ביון. תומס כתב יותר מ 50 ספרים בנושא של ארגוני ביון בינלאומיים.

 

האתר של גורדון תומס

http://www.gordonthomas.ie

 

את ציטוט דבריו של תומס, ניתן למצוא עד עצם היום הזה, מצוטטים בקבוצות הדיון של אתר גוגל.

 

קישור אל מקור המידע

http://tinyurl.com/2zzm8

 

המידע המקורי של גורדון תומס, נמצא באתר שלו תחת סקירת מודיעין של חודשים ינואר עד אוגוסט של שנת 2001.

http://www.gordonthomas.ie/old_briefs/aug2001.htm

 

 

מי אתה אלחנן טננבאום

 

כתב: גורדון תומס

תרגם וערך: halemo

 

האזרח הישראלי אלחנן טננבאום (או טננבוים) שנחטף על ידי ארגון החיזבאללה בשוויץ, הוא סוכן מוסד. בתפקידו במוסד שימש קצין קצ"א (קצין איסוף).

 

אלחנן טננבאום היה במשימה חשאית בשוויץ שאושרה באופן אישי על ידי דני יתום, ראש המוסד לשעבר, והיועץ לענייני בטחון של ראש הממשלה דאז אהוד ברק.

 

במשימה שנשלח אליה אלחנן טננבאום, הוא התבקש למצוא את הקשר בין סוחרי הנשק של אירן וארגון החיזבאללה לבין ההתקוממות העממית (אינתיפאדה) שהתנהלה בשטחים בניהולו של הרשות הפלסטינית וארגון אש"ף. המטרה היתה להוכיח כי אותם סוחרי נשק הם למעשה הסנדקים של האינתיפאדה החמושה בשטחי יהודה שומרון וחבל עזה.

 

טננבאום, שבעבר כבר השתמש בדרכונים מזויפים ובזהויות בדויות במשימותיו בשוויץ, הופעל מתחנה בשדה התעופה סחיפול (Schipol) שבאמסטרדם, בירת הולנד. התחנה היתה חלק ממערך אבטחה ישראלי של חברת אל על שקיים בכל שדה תעופה באירופה, ומופעל על ידי אנשי המוסד.

 

בשלוש שנים האחרונות לפני נפילתו בשבי החיזבאללה, פעל טננבאום במשימות שונות בערי שוויץ, כולל הפעולה הכושלת בשנת 1998 בה ניסו אנשי מוסד להתקין מכשירי ציתות לדירתו של עבדאללה זיין (Abdullah Zein), מגייס הכספים של ארגון החיזבאללה באירופה.

 

באותה תקופה טננבאום גר ופעל בעיירה ליבפלד (Liebefeld) ליד הבירה השוויצרית ברן. הפעולה הכושלת של המוסד באותה תקופה, גרמה להתפטרותו (או פיטוריו) של דני יתום מראשות הארגון המוסד.

 

אלחנן טננבאום, שפעל אז תחת הזהות הבדויה "מתי גולדברג", הצליח להתחמק משוויץ. חבריו למשימה נלכדו בידי המשטרה השוויצרית, וגרמו לתקרית דיפלומטית חמורה ומביכה בין ישראל לשוויץ.

 

לאחר חטיפתו של אלחנן טננבאום בידי ארגון החיזבאללה, נשלח אדם נוסף מהמוסד כדי לאתר את העקבות אחריו. ככל הנראה, פעלה חפרפרת במשטרה השוויצרית, שהדליפה לאנשי החיזבאללה בשוויץ כי סוכן המוסד שהיה מעורב בעבר (1998) בהתקנת ציתות לדירתו של מגייס הכספים של החיזבאללה עבדאללה זיין, נמצא שוב על אדמת שוויץ.

 

לאחר הפעולה הכושלת בשנת 1998 בה היה מעורב אלחנן טננבאום, ולאחר שהצליח להתחמק ממשטרת שוויץ, הוצב טננבאום לתפקיד אחר, כמדריך במרכז ההדרכה של המוסד בעיר הרצליה.

 

לאחר שדני יתום מונה ליועצו של ראש הממשלה אהוד ברק, נזכר יתום באלחנן טננבאום מתקופתו כראש המוסד, והציע לראש הממשלה להיעזר בשירותיו של האיש. טננבאום שולט בצורה חלקה בשפות צרפתית ובגרמנית. טננבאום היה גם בעברו קצין ארטילריה בצה"ל ושירת בגזרת לבנון.

 

לטננבאום נתפרה זהות בדויה של יועץ חיצוני לחברות בישראל כמו חברת רפא"ל המייצרת טילים וכלי נשק.

 

כעשרה ימים לפני חטיפתו, הוא הודיע לישראל כי יצר קשר חשוב באירופה. זו היתה הודעתו האחרונה למפעילו בישראל. המוסד איתר שהתחנה האחרונה של טננבאום בעת שמסר את ההודעה, היתה בעיר לוזאן (Lausanne).

 

המוסד הצליח לזהות מידע כי טננבאום נחטף משוויץ והוברח משם לבקעת הלבנון לאזור הנתון לשליטת ארגון החיזבאללה.

 

 

מידע קודם: דיס אינפורמציה מכוונת ומטופטפת מלמעלה?

 

המידע הקודם על אלחנן טננבאום כבר התפרסם בעיתונות הממוסדת, והתפרסם עוד קודם ברשת האינטרנט.

 

הנה אחד הסיפורים שפורסם ברשת לפני שפורסם בעיתונות הממוסדת

http://halemo.net/edoar/0026/0002.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.




אלחנן טננבאום
לפני החטיפה



אלחנן טננבאום
בראיון לרשת אל מנאר
מיום 28/01/2004



גורדון תומס
מומחה ביון שקובע כי אלחנן טננבאום הוא סוכן מוסד בכיר



דני יתום
ראש המוסד לשעבר,
יועץ ראש הממשלה לשעבר



אהוד ברק,
ראש הממשלה בזמן החטיפה


 

 


 

תגובות הקוראים