הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

קריקטורות: ראש הממשלה נאצי? מותר. המפכ"ל נאצי? אסור!

 

17/12/2008 | גיליון מספר 105 | משה הלוי halemo

 

משטרת ישראל סגרה תלונה בה נטען כי עיתון "ישראל היום" פרסם את תמונתו של אהוד אולמרט כנאצי. מנגד, ממשיכים ההליכים המשפטיים הפלילים נגד אחר שהציג לחברים שלו את תמונת מפכ"ל המשטרה שקיבל בדואר בה האחרון נראה עם צלב קרס.

 

 

האם יש איפה ואיפה בפרקליטות המדינה כלפי עובדי ציבור? האם תלונה על פגיעה שעשה עיתון בראש ממשלה מכהן תיסגר מחוסר אשמה, ומנגד - תלונה על פגיעה דומה במפכ"ל המשטרה שנעשתה באינטרנט, תזכה לחקירה נמרצת, תפיסת מחשבים, עיכובים, מעצרים וכתב אישום?

 

ביום 10/06/2008 פרסם העיתון היומי "ישראל היום" ידיעה שעסקה במשא ומתן העתיד להתרחש בין מדינת ישראל לבין סוריה. בחלק השמאלי של הידיעה, צוטטה תמונה שהוצגה בטלוויזיה הסורית, בה נראה ראש הממשלה אהוד אולמרט כשעל פניו מודבק שפם מקוצץ, ועל זרועו מאויר צלב קרס, השוואה אולי לצורר הנאצי, אדולף היטלר ימ"ש.

 

מדיניות התביעה הכללית ובפרט מדיניותה של המחלקה לעניינים מיוחדים בראשותו של עו"ד שי ניצן, היא אפס סובלנות כלפי כל עיתונאי אשר יצטט מקורות יהודיים ימניים קיצוניים ויציג עובדי ציבור עם סמלים נאציים, הגם אם מדובר בציטוט ידיעה ממקור אחר.

 

נגד כותב שורות אלה למשל, נפתחה חקירה בהוראת עו"ד ניצן. החקירה נפתחה ביום 06/02/2006. העבירה המיוחסת: הסתה והעלבת עובד ציבור. זאת לאחר שבאתר החדשות רוטר נט הוצגה תמונה בה נראה מפכ"ל המשטרה דאז, משה קראדי, בה הוא נראה עם צלב קרס על זרועו, ומאחוריו דגל אדום שחור לבן ועליו מודבק סמל משטרת ישראל. התמונה נמחקה מיידית על ידי מנהל האתר.

 

ביום 08/04/2008 הוגש כתב אישום נגד כותב שורות אלה בגין עבירה של העלבת עובד ציבור. עבירת ההסתה נמחקה מכתב האישום.

 

והנה, למרות המדיניות של התביעה הכללית ושל עו"ד שי ניצן לרדוף עיתונאים מקוונים, בלוגרים וגולשי אינטרנט שמצטטים מקורות אחרים שלא אהודים על המחלקה לתפקידים מיותרים, בכל הקשור להשוואת עובדי ציבור לנאציים, המדיניות הזו פסחה על ראשי ממשלה.

 

כבר ביום פרסום תמונת אולמרט עם סמלים נאציים, הגיש כותב שורות אלה תלונה למשטרת ישראל. התלונה הוגשה לתחנת עכו. בתלונה הסביר כותב שורות אלה כי התלונה נגד "ישראל היום" מוגשת לאור המדיניות החדשה. התלונה הוגשה בחשד לביצוע עבירות של העלבת עובד ציבור והסתה.

 

ביום 15/12/2008 התבררה ההחלטה הסופית בתלונה. התלונה נסגרה על ידי משטרת ישראל בעילה של חוסר אשמה פלילית. ממקור אחר בתחנת משטרה אחרת נמסר כי התלונה נסגרה כבר באותו שבוע שבו הוגשה.

 

כך, על פי הנראה, כבודו של ראש הממשלה אהוד אולמרט הוא הפקר, וכבודו סמוק פחות מכבודה של משטרת ישראל ומפכ"לה הנערץ. עיתונאים שיש להם אג'נדה צדקנית ואנטי-שחיתותית נגד ראש הממשלה המכהן, יכולים לצטט את הטלוויזיה הסורית ואת שטויותיה הנבזיות, כי גם בפרקליטות יש אג'נדה דומה כלפי ראש הממשלה המכהן.

 

מנגד, אסור לעיתונאים אחרים שכותבים באינטרנט לצטט את הטלוויזיה של נוער הגבעות ואת הסטיקרים של תלמידי הרב כהנא, כי אז תיפתח נגדם חקירה מתישה ובלתי נסבלת.

 

את האכיפה הבררנית נגד כותב שורות אלה, מסביר עו"ד שי ניצן בפופולריות של רשת האינטרנט ושל אתר האינטרנט הלמו-נט. מנגד, הפופולריות של עיתון "ישראל היום" ברשת האינטרנט, בתחנות האוטובוסים, בתחנות הרכבת, בדוכני מפעל הפיס ובקיוסקים שבו הוא מחולק חינם לעוברים ושבים ביחד עם השתייה והכריך פסטרמה, כנראה לא נבדקה על ידו...

 

בקרוב מאוד יתבררו הטענות המקדמיות שהגיש כותב שורות אלה לבית המשפט, בהם הסביר כי מדובר באכיפה בררנית נגדו. מדינת ישראל עדיין לא הגישה את תשובתה בנושא. מועד אחרון לתגובה: ערב חנוכה,  21/12/2008.

 

 

פלא 227398/08, משטרת עכו, משה הלוי נ' ישראל היום

חומר החקירה, כאן

halemo_vs_israel.htm

 

 

____________

פרסום קודם:

 

21/04/2008 | אתר הלמו לא ייכנע לצנזורה של הפרקליטות

http://halemo.net/edoar/0101/0002.html

 

 

 

 

 


 





עו"ד שי ניצן
המשנה לפרקליט המדינה
לתפקידים מיוחדים במינם


 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 

 

 







תגובות הקוראים